14 Temmuz 2014 Pazartesi

1 Yaş Sonrası Beslenmeye Dikkate Devam!


Çocuklarda bir yaş sonrası beslenme olayı tabi ki daha kolay. Yasaklı gıdalar azalıyor, sizin anne olarak deneme cesaretiniz artıyor. Bebeğin de dişler arttığı için çiğnemek de daha kolay bir hal alıyor.
Ama bir yandan da beslenmeye farklı bir boyuttan bakmak gerekiyor artık. Çünkü karşınızdaki minik birey(!)in damak tadı gün geçtikçe gelişiyor, sizin yediklerinize ilgisi artıyor, bununla birlikte etrafında gördüğü abur cuburlara ilgisi de artıyor şüphesiz.

Bu noktada kendi deneyimlediğim birkaç noktayı, öneriyi sizlerle paylaşmak isterim.

1. Sebze çorbaları, püreleri hala hayatımızda  : Bebeklere katı, taneli gıdaları biraz daha zahmetli yiyorlar. Zahmet arttıkça yedikleri miktarda azalıyor. Taneli gıda baştan itibaren çiğneme ve yutma gelişmesi için çok önemli ancak yaptığımız sebze pürelerinin içeriği de çok zengin. Bu sebeple siz hala elinizden geldiğince günün bir öğününde sebze püresini atlamayın.

2.  Bebeğinizin damak tadıyla sizinkisi bir olmak zorunda değil: Birçok anneden ‘’Kendim tadını sevmediğim şeyi çocuğuma yedirmiyorum’’ diye duyuyorum. Zararı olan hazır bir gıdaysa bunu tabi ki anlarım. Ama ‘’Ben et yemiyorum o yüzden yedirmiyorum’’, ‘’Ben kendim balıktan nefret ederim kokusunu bile sevmiyorum o yüzden o da sevmez.’’. Bizim çocuklarımız adına (yine üzerine basarak söylüyorum ‘’zararlı olmadıkça’’ ) böyle kararlar vermemizin doğru olmadığına inanıyorum.
Çocuk denemeyi kendi yapmalı. Kendi karar vermeli.

3. İstemediği yiyeceklerle ilgili verilen mücadeleler: Bir annenin çocuğunu yere yatırmak suretiyle ağzına yoğurt tıktığına tanık oldum ben. Abartısı falan yok. O kadar şaşkın bakmışım ki ‘’Bir kaşık yoğurt bile yediremiyorum’’ dedi. ‘’Diğer yemeklerle de böyle mi arası?’’ dedim. ‘’Yok maşallah diğerlerini iştahlı yiyor.’’ dedi. Hani çocuk hiçbir şey yemese biraz biraz anlamayı deneyebilirim. Hani en azından ‘’Yemeyen çocuk nasıl bilmiyorum demek böyle oluyor insan.’’ diye düşünebilirim. Ama bir çocuk zaten yiyorsa bir gıdayı bu kadar takıntı haline getirmenin bir anlamı olmadığını düşünüyorum. Çocuğu çığlık çığlığa zorlamak bu durumu iyice kötüleştirecektir.

4.Yemiyor bari fast-food yesin aç kalmasın: Minnak çocukların fast food yemesini benim bünyem kaldırmıyor. Artık yasaklılar ortadan kalktı demek mcdonaldsa koşabileceğiniz anlamına gelmiyor. 2 yaşında bile değil mama sandalyesinde mcdonaldsda, önünde bir büyük boy patates bir çocuk gördüğümde tüylerim diken diken oluyor. Kontrol sizde olduğu sürece fast fooddan uzak durmak en iyisi, hele bu fastfood olayının sağlıklısını evde yapabiliyorken. ..

 
Günlük Örnek Menü:

Sabah kahvaltısı: Tek tek yeniliyorsa bizim yaptığımız gibi standart kahvaltı. Püre yiyorsa (Efe’ye bazen püre veriyorum.) farklı karışımlar deneyebilirsiniz. Efenin en sevdiği karışım: Yumurta sarısı, avokado, pekmez, tam buğday ekmeği karışımı. İsteğinize göre su veya ıhlamurla ıslatabilirsiniz.

Öğle Yemeği: Sebze Püresi + yoğurt. (Efe’nin favori sebze püresi ıspanak, patates, havuç, arpacık soğanı, makarna lütfen tahıl karışımı, kemik suyu tablet (kendim yapıyorum))

Akşam Üstü: Meyve + devam sütü

Akşam: Izgara + yoğurt veya Izgara + Makarna olabilir. Efe’ye haftada 2 gün balık, 1 gün tavuk, 2 gün kırmızı et ızgara yapıyorum. Et yapıyorsam yanına tam buğdaylı sebze makarnası, balık yapıyorsam yanında kuru soğan salatalık domates, tavuk yapıyorsam yoğurt yediriyorum. Bunun dışında bazen her hafta bazen iki haftada bir sakatat (kuzu ciğeri veya dalak) ta haşlanmış veya ızgara şeklinde veriyorum.

Somon tarifi: Somon balığını az zeytinyağı, bir diş sarımsak ve dereotunu karıştırarak sosluyoruz. Fırına veriyoruz. Yarım saat sonra miissss gibi bir balığımız oluyor. 1 tane somonu pişirip Efe’yle ortak yiyoruz J
 

Yatarken: Süt (ben hala devam sütü kullanıyorum)

 Kısa kısa notlar:

1-      Yaz dönemi çocukları yoğun yemeklerle yormamak gerek. Paylaştığım menü genel bir örnek. Bu aylarda havalar böyleyken daha yumuşak yiyecekleri tercih ediyorum. Kiraz, soğuk sütlaç, ızgara balık, salatalık, domates, karpuz bu aralar favorilerimiz. Sütünü bile normale göre daha soğuk veriyorum

2-      Bol su!!! Çocuklara mütemadiyen su teklif etmek gerek. ‘’Oğlum su içer misin?’’ dediğimde çoğunlukla pıt diye poponun üzerine oturup suyu kafaya dikiyor.

3-      Tavuk seçimi çok önemli! Tavuk vermiş olmak için verecek, organik tavuk almayacaksak o zaman hiçbir anlamı yok.

4-      Etinizi balığınızı alırken mutlaka ‘’bebek için’’ diye söyleyin.

 
Afiyet Olsun J

 

1 yorum:

  1. Merhaba, Mutsuz ve Doyumsuz Bayanlar Adana ve çevresinde yaşayan, Reel birliktelik düşünen, Gizlilik ve Güven İçerisinde İlişki Arayan Seks'te Sınır Tanımayan ve Ne İstediğini Bilen Doyumsuz Bayanların Mesajını Bekliyorumm
    0545 352 25 52 Özele Açık ! Skype™: Dost_erkek01 Whatsapp var

    Merhaba, Evli Çiftler Eşi için Büyük ve Kalın Düşünenler.. ( Fotoğraf ispatlı ) Eşinizin Mutluluğuna Engel Olmayın 0545 352 25 52 Özele Açık! Whatsapp Var Skype™: Dost_erkek01 Not:Tek Erkeqim.. Deneyimim var.

    Merhaba, Grup seks fante*zisini gerçekleştirme düşüncesinde olan Kararlı Samimi Paylaşıma Açık Gizliliğe Önem Verenler

    * Evli Çiftlere 3.TEK ERKEĞİM!

    * Kocasının yanında bir başka tene dokunma arzusu olan

    * Tost olmayı arzulayan bayanlar

    * Karısı gözlerinin önünde başka bir tene dokunurken aldığı hazzı görmek isteyenler beyler

    * Sizi tanıyan sizin hassasiyetinizi bilen gizliliğe önem veren deneyimli güvenilir sırdaş samimi dost olarak tanışmak isteyenler

    * 0545 352 25 52 Özele Açık ! Skype™: Dost_erkek01 Whatsapp var

    YanıtlaSil