25 Eylül 2014 Perşembe

Hem Eğleniyoruz, Hem Öğreniyoruz





Her zaman dile getiririm. Evde tam zamanlı çocuklarına bakan annelere imreniyorum. Aralarda bunu kendi başıma ,eşim veya herhangi biri olmadan, yaptığımda gerçekten zorluk yaşayabiliyorum. Sorun fiziksel yorgunluk değil. Fiziksel yorgunluk defterini Efe'nin her gece 15 dakikada bir uyandığı zamanlarda zaten kapattım. Ancak Efe büyüdükçe onunla zaman geçirirken oluşan zihinsel yorgunlukla başetmek gerçekten çok zor.


Efe 1 yaşını geçtikten sonra beklentileri bir hayli arttı. Artık bir oyun alanına koyup orada zaman geçirmesini bekleyemiyorum. Oyuncaklarına dikkat verdiği zamanlarda bile oyuncaklarını dahil ettiği farklı oyun kurguları bekliyor. Çalışan bir anne olarak ''tek başına zaman geçirmeyi de öğrensin!'' diyemiyorum, benimle geçirdiği her zamanın onun ve benim için ne denli kıymetli olduğunun bilincindeyim.


Oldukça fazla okuyan bir anne olarak aynı zamanda okuduklarını da pek uygulamayan bir anneyim :) Kendi iç sesim, annelik güdülerim öğrendiklerimin önünde seyrediyor çoğunlukla. Bu zaman zaman kendime kızmamla sonuçlanabiliyor, yanlış zamanlarda yanlış denemelerim olabiliyor. Ancak çoğu zaman işime de yarıyor. Çünkü her zaman inandığım gibi hiç bir kitap veya bilir kişi oğlumu benden daha iyi tanıyamaz, özümseyemez.Bugün sizlerle Efe'yle yaptığım bazı aktiviteleri paylaşmak istedim. Kimi çocuğunuza ağır gelebilir, kimi aktiviteyse çok basit gelebilir sonuçta her çocuk bir birinden farklı. Ancak aktiviteleri çocuğunuzun yapısına göre şekillendirip, çeşitlendirebilirsiniz.


İlk Sözlüğüm:
Efe 1 yaşına girdiğinden beri ''ilk sözlüğüm'' kitabı en yakın arkadaşımız oldu. Kitabın içerisinde farklı objeleri isimleriyle birlikte görebileceğiniz gibi bu objeleri karışık olarak bir ortam içerisinde de görebiliyorsunuz. Yan yana sayfalarda ismini söylediğim objeyi göstermek ve daha sonra karışık eşyaların arasından objeyi bulmak Efe'nin en sevdiği oyun. Zaman zaman objeleri karıştırabiliyor. Sadece bir kez düzeltip ikincisinde de yanlış söylerse üstelemiyorum böylelikle aktiviteden soğumamış ve kendine güveni kırılmamış oluyor. Resmini gördüğünüz objelerden evinizde varsa resim sonrasında objeyi canlı şekilde göstermek te çocuğunuzu heyecanlandıracak bir başka aktivite



Vücudumuzu Tanıyalım:
Günde iki defa birlikte yaptığımız bu aktivitede Efe'ye vücudundan bölümler soruyorum (dişlerin nerede, gözlerin nerede gibi). İlk başlarda bu aktivite sayesinde çocuğunuz vücudunun bölümlerini tanıyacak ve eliyle işaret edecek. Bu şekilde göstermeyi öğrendikten sonra aktiviteyi her gün farklılaştırabilirsiniz. Gözlerinin yerini sorduğunuzda eliyle işaret etmesini değil gözlerini kırpıştırmasını isteyebilir, ayaklarını gösterirken ayaklarını sallamasını söyleyebilirsiniz. Bu sayede vücudunun farklı yerleriyle neler yapabileceğini de öğrenmiş olacak. Aktiviteyi bir ayna yardımıyla da yapabilirsiniz.





Evdeki Objeler:
Efe kendinden bir şey istenmesine bayılıyor. ''Oğlum terliklerimi getirir misin?'' dediğim noktada hızla ortadan kaybolup terliklerimle geri dönüyor. Bunu evde onun da tanıyabileceği tüm eşyalarla gerçekleştirebilirsiniz. Eşyaları tanımaya başladıktan sonraysa bu eşyalarla neler yapabileceğini anlatmak adına aktiviteyi farklılaştırabilirsiniz. Örneğin: ''Yastığı getirir misin?'' dediğimde yastığı getiren Efe'ye ''Yastığa kafamızı nasıl koyuyoruz?'' dediğimde kafasını koymasını, ''Peki yastığa kafamızı koyunca nasıl uyuyoruz?'' dediğimde ''Eeee eeee'' yapmasını zamanla öğrettim. Bu onun için keyifli ve öğretici bir aktivite halini aldı. Günlük hayatta da kullanışlı şüphesiz :)


Dans ve Şarkı

Farklı şarkılarla farklı dansları kendiniz oluşturabilirsiniz. Şarkıları kendiniz uydurursanız tadından yenmez. Ben Efe'ye şöyle bir şarkı yazdım ''Dans ediyorlar dans ediyorlar Efe'yle annesi dansss...'' (rezilim :)) bunu duyduğu gibi Efe içinde bulunduğu aktiviteyi bırakarak tamamen bana odaklanıp birlikte eğlence haline geçiyor. Fiziksel anlamda deşarj olabileceği aktivitelerden...


Ba
şka Bir Oyuncakla ‘’Öğreniyoruz’’: Zaman zaman Efe'ye hadi uyku, hadi yemek demekten gerçek anlamda yoruluyorum. Olayı Efe için içselleştirmek istiyorum tabi ki başarılı olamıyorum. Bu anlamda denediğim yöntemlerden birini bir aktivite haline getirdim. Evdeki tüylü oyuncaklarından birini alıp Efe'ye verip benim ona yaptırdığım şeyleri onun da oyuncağına yaptırmasını istiyorum. Örneğin ''Efe bebeğin karnı çok acıkmış ona yemek yedirir misin?'' ya da ''Çok uykusu gelmiş uyutabilir misin?'' gibi. Durumumu anlamasına yardımcı olup olmadığını bilemem :) ; ancak bunları yaparken keyif aldığı bir gerçek. Çocuğunuzla sıkıntılı olduğunuz süreçleri de bu obje üzerinden deneyimleyebilirsiniz. Örneğin vuran bir çocuksa oyuncağın elini kullanarak vurma taklidi yapabilir bunun yanlış olduğunu bebeğe anlatarak bebeğin ''cici'' yapmasını sağlayabilirsiniz. Farklı oyuncakları kullanarak kurgulayacağınız bu rol oyunları direk çocuğunuza ''hayır'', ''yapma'' demek yerine doğru hareketi anlatmak adına güzel bir yöntem.


Aktivite Boya Köşesi:
 
Evimize ufak bir masa ve ufak iki sandalyeyle bir aktivite köşesi kurdum. Bunun yararlarını da yavaş yavaş anlıyorum. Masamızda boya kitaplarını ve kağıtlarını boyuyoruz. Boya malzemeleri o masanın dışında bir yere çıktığı zamansa bu boyaların sadece orada kullanılabileceğini anlatıyor gerekirse boyaları alarak aktiviteyi sonlandırıyorum. Bu tarz bir köşe hem kural koymanıza yardımcı olacak hem de çocuğunuz boya vb. bir aktivite yapmak istediğinde bu alana giderek size ne yapmak sitediğini kolayca anlatacak. Kurduğunuz masada kağıt veya boya kitabı yerine masa veya sandalyeyi boyamak isteyebilir. Buna izin verin. Sonuçta alan onun. Yemek masanızı boyamadığı sürece kurallar dahilinde :)



 

Her çocuk bir birinden farklı gelişim sergiliyor. Aktiviteler konusunda çocuklarımızın üzerine fazla yüklenmeyi gereksiz buluyorum. Her aktiviteyi anlayamayacağı gibi her aktiviteyi yapmak istemeyebilir de... Biz görevlerimizi yerine getirip çocuklarımızı televizyon, telefon ve tabletlerimizden uzak tuttuğumuz sürece çocuğumuz zaten belirli bir aktivite ihtiyacıyla bize geri dönecek ve henüz konuşamıyorsa bile bize ne istediğini vücut diliyle anlatacak. Aktivitelerinizi sadece kendinize değil çocuğunuza göre de şekillendirin. Unutmayın önemli olan sadece her saniye onunla birlikte olabilmek değil, önemli olan birlikte olduğumuz zamanları verimli şekilde geçirebilmek.

 

Sevgiler...
 

 
 

Paylaşananne

1 yorum:

  1. Merhaba, Mutsuz ve Doyumsuz Bayanlar Adana ve çevresinde yaşayan, Reel birliktelik düşünen, Gizlilik ve Güven İçerisinde İlişki Arayan Seks'te Sınır Tanımayan ve Ne İstediğini Bilen Doyumsuz Bayanların Mesajını Bekliyorumm
    0545 352 25 52 Özele Açık ! Skype™: Dost_erkek01 Whatsapp var

    Merhaba, Evli Çiftler Eşi için Büyük ve Kalın Düşünenler.. ( Fotoğraf ispatlı ) Eşinizin Mutluluğuna Engel Olmayın 0545 352 25 52 Özele Açık! Whatsapp Var Skype™: Dost_erkek01 Not:Tek Erkeqim.. Deneyimim var.

    Merhaba, Grup seks fante*zisini gerçekleştirme düşüncesinde olan Kararlı Samimi Paylaşıma Açık Gizliliğe Önem Verenler

    * Evli Çiftlere 3.TEK ERKEĞİM!

    * Kocasının yanında bir başka tene dokunma arzusu olan

    * Tost olmayı arzulayan bayanlar

    * Karısı gözlerinin önünde başka bir tene dokunurken aldığı hazzı görmek isteyenler beyler

    * Sizi tanıyan sizin hassasiyetinizi bilen gizliliğe önem veren deneyimli güvenilir sırdaş samimi dost olarak tanışmak isteyenler

    * 0545 352 25 52 Özele Açık ! Skype™: Dost_erkek01 Whatsapp var

    YanıtlaSil